ایده آل ترین طرح ها برای عکاسی 2021 [اصول پایه عکاسی] قسمت پانزدهم (قسمت آخر)

Tuesday، ۱۵ Tir ۱۴۰۰

ایده آل ترین ایده های عکاسی 2021

اگر به دنبال ایده های عکاسی و الهام بخش برای سال 2021 و بعد از آن هستید ، لیست زیر برای شما مناسب است. بسیاری از عکاسان هر از چند گاهی خود را در یک فضای خلاقانه می بینند ، یا فقط می خواهند چیز جدیدی را امتحان کنند تا اینکه همان نوع عکس را بگیرند. ایده های جمع آوری شده در زیر به هر صورت مفید خواهند بود ، به شما کمک می کنند از عکاسی نهایت لذت را ببرید و تکنیک های جدید جالب را در طول مسیر تمرین کنید.

1.ژانر های مختلف را امتحان کنید :

اگر به دنبال هیجان هستید یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که ژانر کاملاً جدیدی از عکاسی را امتحان کنید. اگر عکاس منظره هستید ، پرتره ها را عکاسی کنید. اگر عکاس عروسی هستید ، چند صحنه معماری برای ثبت پیدا کنید. یا انگشتان خود را به یکی از سخت ترین ژانرهای عکاسی برای تسلط بر روی آن آغشته کنید - عکس نجومی ، عکس میکروسکوپ ، عکس زیر آب و غیره ما یک لیست کامل از ژانرهای مهم عکاسی داریم که ممکن است ایده هایی به شما ارائه دهند.

یا فقط سعی کنید در ژانر موردعلاقه خود قرار بگیرید. اگر عکاس حیات وحش هستید ، بدنبال حیواناتی باشید که معمولاً از آنها عکاسی نمی کنید. اگر عکاس پرتره هستید ، به جای مشتری یا افرادی که از قبل می شناسید ، پرتره ای از غریبه ها بگیرید. از روال معمول خود را کنار بگذارید و تقریباً هر بار مهارت خود را ارتقا می دهید.

2.هر روز پروژه جدیدی را اغاز کنید :

وقتی بسیاری از افراد ایده های عکاسی را شروع می کنند ، یکی از اولین چیزهایی که به آن فکر می کنند یک پروژه عکاسی هفتگی یا روزانه است. شنیدن آنلاین در مورد پروژه هایی مانند این کاملاً معمول است و دلیل خوبی هم دارد - آنها عکاسی را در طول سال ذهن شما را نگه می دارند.

گاهی اوقات ، عکاسی در روز (365 پروژه) یا عکاسی در هفته (52 پروژه) یک موضوع اختصاصی دارند.پروژه هفته اول ممکن است سایه باشد ، هفته دیگر قرمز و آبی است ، هفته سوم بافت و غیره است. در مواقع دیگر ، بیشتر به ایجاد یک هدف شخصی اختصاص دارد - مثلاً اطمینان حاصل کنید که حداقل در هر روز از سال حداقل یک عکس خوب می گیرید.

حتی اگر یک پروژه عکاسی طولانی مدت و طاقت فرسا انجام ندهید ، ایده خوبی است که در طول سال بدون وقفه و به طور منظم عکس بگیرید . شما نمی خواهید هیچ خلاقیتی برای دوربین خود از دست بدهید.

3.لنز های مختلف استفاده کنیم :

گاهی اوقات ، تعداد کمی تجهیزات جدید کافی است تا علاقه یک عکاس را برای عکسبرداری و کاوش خود به خود جلب کند.

نیازی نیست که یک چیز دیوانه وار و گران قیمت باشد مانند یک سوپر تله عکس 400 میلی متری f / 2.8. حتی اجاره لنز 85mm f / 1.8 Prime یا لنزهای ماکرو برای بیرون آوردن خلاقیت و هیجان زیادی که در پشت صحنه پنهان شده بود کافی است. اگر می توانید از دوست خود قرض بگیرید یا تجهیزاتتان را برای چند روز با آنها عوض کنید ، حتی بهتر. من یک عکاس نیکون هستم ، اما در گذشته دوربین های Canon را فقط برای آزمایش قرض گرفته ام و این همیشه بهانه خوبی برای عکسبرداری بیشتر و بیرون رفتن بیشتر برای عکاسی بوده است.

4.از حالت جدیدی برای ویرایش استفاده کنید :

تجربه فقط بخشی از عکاسی در این زمینه نیست. این مورد به همان خوبی برای کارهای پس از پردازش نیز صدق می کند - شاید بهتر، شاید با توجه به تعداد فوق العاده ای از آموزش های پس از پردازش که برای آزمایش انواع مختلف عکاسی وجود دارد.

تکنیک های پس از پردازش در معرض دو برابر را امتحان کنید. تصاویر خود را بیشتر به یک قطعه مفهومی تبدیل کنید ، جایی که چندین عکس را با هم در یک عکس ترکیب می کنید. یا ، متن را به یک تصویر اضافه کنید تا به نظر می رسد مانند یک پوستر یا مجله پخش شده باشد. برای ساختن چیزی جالب و خلاقانه نیازی به استاد فتوشاپ ندارید - اگرچه در این راه قطعاً مهارت ویرایش خود را ارتقا می دهید.

5.کمی عکاسی ماکرو انجام دهید :

عکاسی ماکرو بسیار بیشتر از آنچه مردم فکر می کنند در دسترس و ساده است. شما به لنز های ماکرو گران قیمت احتیاج ندارید - فقط وسایلی که از قبل دارید ، به علاوه یک لوله کششی. حتی یک لنز پرایم 50 میلی متری و یک لوله تک کششی می توانند تصاویر عالی از نزدیک به شما بدهند ، اگرچه یادگیری تکنیک های مناسب برای عکاسی ماکرو مدتی طول می کشد.

اگر توانایی های بیشتری از یک لوله داخلی دارید ، می توانید لنزهای ماکرو ارزان قیمتی را پیدا کنید که فقط دارای تمرکز قدیمی تر ، شخص ثالث یا دستی هستند. در هر صورت ، در نهایت از به دست آوردن قابلیت های کلان پشیمان نخواهید شد. این یکی از بهترین روش ها برای گرفتن عکس های شگفت انگیز تقریباً در هر مکان و زمانی از روز است. بسیاری از بهترین عکسهای کلان من مربوط به حیاط خانه من در یک روز عادی در اواسط بعد از ظهر است.

6.در نور پردازی خلاقیت به خرج دهید :

اگر با فلاش عکس می گیرید ، احتمالاً سعی دارید این کار را به روش "صحیح" انجام دهید - آن را از دیوارها یا سقف ها اویزان کنید ، آن را پخش کنید تا از سایه های شدید جلوگیری کنید و با دقت آن را با نور محیط متعادل کنید. هرچقدر که منطقی باشد ، فقط سطح پتانسیل خلاقیت فلش را خراشیده می کند.

برای افراد مبتدی ، سعی کنید از طلق های رنگی فلاش استفاده کنید تا سوژه خود را با رنگ های جالب و غیرمعمول روشن کنید. از سایه های سخت نترسید تصویر را روشن کنید بنابراین نیمی از عکس یک شبح شدید است. مطمئناً ، هیچ یک از اینها ایده خوبی برای وقایع واقعی نیست ، اما احتمال اینکه تکنیک جدیدی را که دوست دارید و می توانید آن را به بقیه کارهای خود انتقال دهید ، خوب است.

7.یک البوم از عکس ها چاپ کنید :

بسیاری از عکاسان به من گفته اند که کاش عکس هایشان را بیشتر چاپ کنند. گاهی اوقات به این دلیل است که آنها وقت و فضای کافی برای قرار دادن عکس چاپی روی دیوار خود ندارند. در مواقع دیگر ، این فقط یک مسئله قیمت است. چاپ خوب ، به خصوص با قاب ، می تواند بسیار گران باشد.

اغلب توصیه من این است که به جای یک چاپ بزرگتر ، یک کتاب عکس ایجاد کنید. به این ترتیب ، می توانید چندین تصویر خود را همزمان با فرم بدنی ، خوب برای الهام و روحیه مشاهده کنید. یک کتاب عکس با کیفیت بالا هنوز ارزان نخواهد بود.

8.تجربه استفاده از تنظیمات اشتباه :

هیچ کس نباید تصاویر دستی را با سرعت شاتر 5 ثانیه یا عکس های ماکرو را در f / 2.8 با عمق میدان وجود ندارد ، ثبت کند. به جز وقتی که باید در واقع ، بسیاری از تنظیمات "اشتباه" دوربین وجود دارد که فقط برای تصاویر معمولی کار نمی کنند. خوب است اگر هدف شما گرفتن یک عکس کاملا واضح است که سوژه شما را به روش استاندارد ارائه دهد. هرچند ، گاهی اوقات ، با آزمایش تنظیمات غیرمعمول دوربین نتیجه بهتری نسبت به سایر روش ها به شما می رسد.

بنابراین ، دفعه دیگر که به دنبال ایده های جدید عکاسی هستید ، از همان سوژه های قدیمی با تنظیمات بسیار متفاوت (از جمله لنزهای مختلف و سبک های پردازش پس از آن) عکس بگیرید. یک جلسه عکاسی خیابانی را با یک لنز تله فوتو و سرعت شاتر طولانی یا یک عکس عکاسی منظره با بیشترین دیافراگم روی لنز خود انجام دهید. عکس ها کار می کنند یا نمی کنند ، مطمئناً عادی نخواهند بود.

9.عکس هایی سریالی ایجاد کنید :

حتی اگر نمی خواهید یک پروژه عکس روزانه انجام دهید ، با ایجاد یک مجموعه عکس چیزهای زیادی به دست خواهید آمد - معمولاً با یک موضوع اساسی. خود را به چالش بکشید تا 25 عکس مختلف خیابان را با رنگ سبز در همه آنها بگیرید. یا ، همان موضوع را تا آنجا که ممکن است در شرایط آب و هوایی و ساعاتی از روز ضبط کنید.

می توانید فراتر بروید و یک سری عکس را که یک داستان را روایت می کند ضبط کنید - دنباله ای از تصاویر مستند تخریب ساختمان و ساخت جانشین آن یا تغییر درخت در فصول. داستان های زیادی برای گفتن وجود دارد که همه آنها نمی توانند در یک تصویر واحد قرار بگیرند.

10.هر از گاهی به عکس های قدیمی خود یک نگتهی بندازید :

بعضی اوقات ، بهترین راه برای افزودن عکس به نمونه کارها این نیست که بیرون بروید و عکس های جدید بگیرید - جستجوی آرشیو برای یافتن تصاویری است که در ابتدا از دست داده اید.

تا آنجا که توصیه می کنم هرچه بیشتر بار وارد میدان شوید و عکس بگیرید ، این همیشه واقع بینانه نیست. حتی اگر وقت و شرایط مناسبی داشته باشید ، به نظر می رسد عکاسان کارهای قدیمی خود را بیشتر از آنچه باید نادیده بگیرند. همیشه ایده خوبی است که گاهی عکس های قدیمی خود را مرور کنید تا ببینید کدام یک از آنها موفقیت های غیرمنتظره ای هستند یا می توانند با مهارت های فعلی پس از پردازش آنها بهبود یابند.

11. عکاسی انتزاعی را تمرین کنید :

یکی از نکات خوب در مورد عکاسی انتزاعی این است که موضوع این است که برای تمرین آن نیازی نیست که به جایی بروید مانند عکاسی ماکرو ، گرفتن عکسهای انتزاعی خوب تقریباً در هر کجا امکان پذیر است - شما فقط باید به جهان با نگاهی کمتر واقعی نگاه کنید. عکسهای انتزاعی به جز نور ، شکلها و رنگها "از" چیزی نیستند. این همان چیزی است که آنها را انعطاف پذیر می کند.

عکس زیر را کمی از قطرات شبنم روی کاپوت ماشین اندکی قبل از طلوع آفتاب گرفتم که چراغ لامپ روی آن منعکس شده بود. اینها سوژه هایی هستند که بسیاری از ما هر روز از کنار آنها رد می شویم - یک ماشین و یک لامپ - اما عکس هایی از این دست در دید ساده پنهان می شوند. من عکسهای انتزاعی دیگری از گیاهان در حیاط خانه خود یا بافتهای موجود در برف گرفته ام. اگر به اندازه کافی سخت گیر باشید ، تقریباً در هر کجا عکس های انتزاعی خوبی پیدا خواهید کرد.

12.به دنبال لوکیشن جدید برای عکاسی بگردید :
ممکن است به نظر برسد که شما تمام نقاط محلی را برای عکاسی خسته کرده اید ، اما به ندرت به حقیقت می پیوندد. اگر عکاس منظره هستید ، آیا همه آبشارها یا جنگل ها را در یک رانندگی کوتاه از خانه خود جستجو کرده اید؟ آیا برای عکاسان پرتره با مکانی خاص ، پارکها یا ساختمانهای جالبی وجود دارد که هنوز آنها را به عنوان پس زمینه آزمایش نکرده اید؟ در هر صورت ، پاسخ این است که تقریباً مطمئناً خواهید توانست مکانهای جدیدی برای عکاسی پیدا کنید که هنوز کاوش نکرده اید.

برای یافتن مناظر خوب و حیات وحش برای عکاسی ، نیازی به زندگی در وسط کوهها یا جنگل های بارانی نیست. به همین ترتیب ، حتی اگر در شهر نیویورک یا پاریس نباشید ، می توانید عکس های خیابانی عالی بگیرید. ما فقط به دلیل آشنایی با مکانهای عالی اطراف ، غافل از آنها هستیم ، اما می توانند برای عکسهای عالی معدن طلا باشند.

13.خودتان را محدود کنید :

برخی از بهترین کارهای خلاقانه ناشی از کار کردن در حدود محدودیت ها و محدودیت هایی است ، حتی موارد مصنوعی که به خود اختصاص می دهید. مدتی امتحان کنید برای یک روز عکسبرداری فقط به یک لنز پرایم اجازه دهید یا فقط تصاویر عمودی بگیرید. محدودیت خاص می تواند هر چیزی ، منطقی یا پوچ باشد. تمام مدت در یک مکان بایستید ، یا همه عکس های خود را بدون نگاه کردن به LCD یا منظره یاب بگیرید.

عکسهایی که می گیرید ، خوب یا بد ، به اندازه تمرین خلاقیت مهم نیستند. محدودیت های اعمال شده توسط خود روش خوبی برای عکس برداری واقعی است. گاهی اوقات ، ممکن است به دلیل قوانین مکان نتوانید از فلش استفاده کنید ، یا حرکت شما محدود است زیرا از یک چشم انداز کوچک عکس می گیرید. همیشه هنگام عکاسی محدودیت هایی وجود دارد ، بنابراین بهتر است زودتر از موعد خود را برای آنها آماده کنید.

14.با عکاسی دیگر تیم تشکیل بدهید :

اگر عکاس دیگه را می شناسید این فکر که با هم برای یک روز تیم تشکیل بدید ایده بسیار عالی است. شما در این راه احتمالاً برخی از تکنیک های جدید را خواهید آموخت ، یا حداقل از روند یکدیگر الهام می گیرید. حداقل ، مدتی را صرف تیراندازی و کار با شخص دیگری می کنید که از عکاسی لذت می برد.

ممکن است در همان نزدیکی کسی را با همان سرگرمی نمی شناسید ، اما همیشه می توانید به یک باشگاه عکاسی یا پیاده روی عکس بپیوندید تا با برخی از آنها ملاقات کنید. هدف این است که صرف وقت با افراد دیگری که از عکسبرداری استقبال می کنند ، و همچنین عکس برداری در طول راه .

15.به نقاطی که اسمان تیره تری داره برید :
اگر از عکاسی از چشم انداز لذت می برید اما مکان های زیادی را برای عکاسی در این نزدیکی پیدا نمی کنید ، رانندگی در جایی با آسمان تاریک و عکس گرفتن از راه شیری را در نظر بگیرید. این مطمئناً برای همه امکان پذیر نیست ، یا حداقل می تواند رانندگی بیش از حد را به خود اختصاص دهد ، اما ممکن است در مورد شما اعمال شود. من در منطقه ای با کمی آلودگی نوری زندگی می کنم ، اما توانستم چند ساعت رانندگی کنم تا آسمان های تقریباً صاف را پیدا کنم.

از برخی از دوستان ، عکاسان یا نه ، دعوت کنید و از آن یک سفر سرگرم کننده انجام دهید. با توجه به میزان آلودگی نوری امروز ، افراد کافی فرصت دیدن راه شیری (نسبتاً روشن) را ندارند و ممکن است از این فرصت بسیار هیجان زده شوند. چندین نقشه آسمان تاریک به صورت آنلاین در دسترس است ، مانند این نقشه ، که می توانید از آنها به عنوان منبع خوبی استفاده کنید.

16.از تمامی فصل ها استفاده کنید :

تغییر فصول - از جمله تعطیلات و رویدادهای دیگر - بدون توجه به نوع مناسب برای عکاسی است. عکاسان چشم انداز می توانند پس از رنگ های شگفت انگیز، زمانی که برگ در پاییز تغییر می کنند، تعقیب کنند. عکاسان پرتره می توانند شاخه های مضمون فصل را انجام دهند و عکاسان خیابانی، جشن های زیادی را پیدا خواهند کرد و نور های مختلف را برای عکس در طول سال پیدا خواهند کرد. عکاسان حیات وحش می توانند منتظر مهاجرت های حیوانی و رفتارهای مختلف در طول سال باشند.

به عنوان مثال، در کلرادو، مهاجرت پرنده های sandhill cranes هر ساله هزاران بازدید کننده را جذب می کند و این اتفاق مسافران و بازدیدکنندگان را به یک دره در نزدیکی پارک ملی ماسه فوق العاده جذب می کند. یا، در شهرهای بزرگ در سراسر جهان، شما همیشه دکوراسیون هایی را که فصل را مطابقت می دهند، پیدا خواهید کرد. و در مناطق با بسیاری از مزارع، علوفه های یونجه به طور کلی شروع به درست می شود به عنوان رنگ تغییر در پاییز. سبک خود را از عکاسی به این تغییرات مطابقت دهید، و شما برخی از تصاویر عالی را در طول راه پیدا خواهید کرد.

17.عکسی که دوست دارید را بازسازی کنید :

بعضی اوقات ، تصاویر عالی را به صورت آنلاین یا در جاهای دیگر مشاهده خواهید کرد که باعث تعجب شما می شود که عکاس از چه تکنیک هایی استفاده کرده است. بهترین راه برای فهمیدن این است که سعی کنید دوباره عکس را برای خود بازسازی کنید.

این شبیه همان چیزی است که بسیاری از هنرمندان با فراگیری تکنیک های جدید در طول مسیر ، تلاش می کنند نقاشی های معروف را از ابتدا خلق کنند. این هدف نیز در اینجا همین است ، تلاش برای سرقت کارهای شخص دیگر. انتشار نسخه خود از تصویر عکاس دیگر در حالی که کاملاً به عنوان تصویر مستقل معرفی شود ، غیرعادلانه و شاید نقض حق چاپ است.

سپس ، دیگر نیازی به بازسازی تصویری که دوست داشتید بدون هیچ گونه تغییری نیست. من یک بار یک عکس جالب ماکرو از یک قطره آب در هوا دیدم ، یک نقشه از جهان پشت آن (بنابراین یک شکل کره زمین در آب ظاهر شد). به جای بازسازی این تصویر دقیق ، همان تنظیم قطره آب را انجام دادم اما با یک برش نارنجی در پس زمینه. در پایان روز ، من همان مهارت ها را آموختم ، اما با تصویری که پیشتر خودم گرفتم.

18.از دوستان و خانواده تان عکس بگیرید :

حتی عکاسانی که معمولاً پرتره نمی گیرند تقریباً همیشه در عکاسی از افراد بهتر از غیر عکاسان هستند. اما متوجه شدم که بسیاری از عکاسان ، صرف نظر از ژانر معمول خود ، فقط از دوستان و خانواده خود عکس کافی نمی گیرند.

این فقط به خاطر خود شما نیست ، اگرچه این یک قسمت مهم است. این امر همچنین به دلایل بسیاری ، داشتن وب سایت شخصی ، شبکه های اجتماعی ، میز همسر و غیره ، داشتن چیزی برای بسیاری از افراد مفید است. و البته ، این فرصتی را برای تمرین سبک های مختلف نورپردازی و عکسبرداری با کسی فراهم می کند که اگر عکس ها بد جلوه کند شما را می بخشد.

19.از دوربین کوچک تری در روز ها استفاده کنید :

یکی از ایده های قبلی در این لیست محدود کردن خود است - و دستیابی به آن فقط با تغییر تجهیزات آسان است. سعی کنید یک روز با یک دوربین کامپکت یا گوشی هوشمند عکس بگیرید و تمام مراقبت از هر تصویر را همانطور که با DSLR انجام می دهید قرار دهید. از تنظیمات سه پایه یا روشنایی خود به صورت عادی و با پردازش بعد استفاده کنید. (می توان تنظیم کرد که بسیاری از چشمک زن ها وقتی فلش دیگری را شناسایی می کنند ، از جمله پاپ آپ نقطه و شلیک ، خاموش شوند).

در این حالت ، نتایج به طور قطع از کیفیت اصلی پیکسل در کیت اصلی شما برخوردار نیستند. اما این تمرین خلاقیت زیادی را نیز به همراه خواهد داشت. نمی توانید به عکس های پرتره با عمق میدان کم اعتماد کنید ، بنابراین باید در زمینه ها و نور بیشتر مراقب باشید. برای عکاسی از چشم انداز ، دامنه پویایی کمتری خواهید داشت ، بنابراین باید صبر کنید تا آسمان و پیش زمینه نور متعادل داشته باشند ، یا در غیر اینصورت از نوردهی های براکت استفاده کنید تا ترکیب شوند.

مهم نیست که از چه راه حلهایی استفاده می کنید ، شما درک بهتری از چگونگی فشار آوردن به محدودیت های دوربین خود پیدا خواهید کرد - و یک استدلال قوی تر برای اینکه چرا در وهله اول دوربین واقعا مهم نیست.

20. به دنبال جشن های محلی برای عکاسی بگردید :

آخرین ایده در این لیست ، و یکی از ساده ترین موارد برای پیاده سازی ، جستجوی رویدادهای محلی مناسب برای عکاسی است.

تقریباً در هر شهر در بعضی از سال های سال آتش بازی یا رژه برگزار می شود. همین امر در مورد کنسرت های فضای باز ، به ویژه در شهرهای بزرگتر ، و همچنین سایر برنامه ها مانند ورزش و جشن های فصلی صدق می کند. رویداد خاص مهم نیست ؛ این تقریباً در همه موارد فرصت های خوبی برای عکاسی است.

نتیجه گیری :

امیدوارم ایده های موجود در لیست بالا الهام بخش عکاسی شما در سال 2021 و بعد باشد! خواه در یک خلاقیت خلاق باشید و یا فقط می خواهید به جستجوی چیزهای جدید بپردازید ، می تواند کمی بیرون رفتن از عکس های معمول شما کمک کند. به ژانر دیگری شعبه بزنید ، منتظر تغییرات فصلی باشید ، بازآفرینی عکسی که دوست دارید را تمرین کنید یا هر چیز دیگری به شما کمک می کند حتی بیشتر از عکاسی لذت ببرید.

در این مقاله راهنمای مبانی عکاسی به پایان می رسد.