عکاسی چیست؟ [اصول اولیه عکاسی] قسمت دوم

Wednesday، ۱۲ Khordaad ۱۴۰۰

عکاسی چیست؟

عکاسی، هنر شکار نور با دوربین است که اکثر اوقات با سنسور دیجیتال برای ایجاد تصویر انجام می شود. با تجهیزات درست دوربین حتی شما می توانید از امواج نامرئی نور که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست شامل نور یو وی مادون قرمز و امواج رادیویی عکس بگیرید.

اولین عکس واقعی در سال 1826 (برخی منابع می گویند 1827) توسط جوزف نیكوره نایپس در فرانسه گرفته شد.

هدف این مقاله معرفی دنیای گذشته و حال عکاسی است. همچنین می توانید نکات مهمی برای کمک به شما در گرفتن عکس های بهتر در طول مسیر پیدا کنید.

تاریخ گسترده از عکاسی و اشخاصی که به آن کمک کردند

عکاسی رنگی با اکران فیلم "Kodachrome" شروع به محبوب شدن و در دسترس بودن کرد. در دهه 1930 پیش از آن که تقریباً همه عکس ها تک رنگ بودند - اگرچه تعداد انگشت شماری از عکاسان که از مرز بین شیمی دانان و کیمیاگران پیش می رفتند، از دهه های قبل از تکنیک های ویژه برای گرفتن تصاویر رنگی استفاده می کردند. چند گالری جذاب از عکسهای دهه 1800 یا اوایل دهه 1900 را خواهید دید که به صورت کاملاً رنگی ثبت شده اند ، اگر قبلاً آنها را ندیده اید ارزش یک بار دیدن را دارند.

این دانشمندان جادوگر اولین عکاسان رنگی بودند، در عبور از مرزهای یکی از جدیدترین اشکال هنری جهان تنها بودند. تاریخ عکاسی همیشه تاریخ مردم بوده است - هنرمندان و مخترعانی که عکاسی را به دوران مدرن هدایت کردند.

Joseph Nicéphore Niépce ( جوزف نیسفور نایپس)

اختراع: اولین عکس دائمی " نمایی از پنجره در لو گراس"

مکان و زمان: فرانسه سال 1826

تاثیرات: دوربین ها در گذر تاریخ استفاده می شدند اما مشکلاتی هم رو به رو بودن که یکی از آن ها ذخیره کردن تصاویر ضبط شده بود.

نقل قول: اکتشافی که من انجام داده ام و آن را هلیوگرافی می نامم شامل تولید مثل خود به خود و با عمل نور با درجه بندی رنگ های سیاه و سفید و تصاویر دریافت شده در دوربین است.

Louis Daguerre (لویی داگر)

اختراع: داگروتیپ (اولین ماده عکاسی تجاری)

مکان و زمان: فرانسه 1839

اثرات: داگروتیپ ها تصاویری هستند که مستقیماً روی یک ورق مس با روکش نقره صیقل داده شدند. این اختراع همان چیزی است که واقعاً عکاسی را به یک واقعیت عملی تبدیل کرده است - گرچه در این مرحله هنوز برای بسیاری از افراد فقط یک کنجکاوی گران قیمت بود. اولین باری که یک داگروتیپ شخصی را می بینید، ممکن است از میزان وضوح آن تعجب کنید.

نقل قول: من نور را تصرف کردم و پروازش را دستگیر کردم.

Alfred Stieglitz (الفرداستیگلیتز)

ژانر: پرتره و مستندات

مکان و زمان: ایالات متحده اواخر 1800 تا اواسط 1900

اثرات: آلفرد استیگلیتز یک عکاس بود اما مهمتر از همه، او یکی از اولین اعضای با نفوذ جامعه هنری بود که عکاسی را به عنوان یک رسانه خلاق جدی گرفت. وی معتقد بود که عکس ها می توانند همانند نقاشی یا موسیقی بیانگر دید هنرمند باشند - به عبارت دیگر ، عکاسان می توانند هنرمند باشند. برداشت امروز ما از عکاسی به عنوان یک شکل هنری ، مدیون استیگلیتز است

نقل قول: در عکاسی، واقعیتی بسیار ظریف وجود دارد که واقعی تر از واقعیت می شود.

Dorothea Lange (دورتا لنگه)

ژانر : عکاسی پرتره

مکان و زمان : ایالات متحده 1930

اثار : یکی از برجسته ترین عکاسان مستند در طول تاریخ و از تأثیرگذارترین تصاویر در همه زمان ها نشان داده شده در زیر Dorothea Lange است. اگر تا به حال عکس هایی از رکود بزرگ دیده باشید ، برخی از کارهای او را دیده اید. عکس های او زمینه عکاسی مستند را شکل داده و دوربین ها را برای گفتن داستان های قدرتمند شاید بیش از دیگران نشان می دهد.

نقول قول : دوربین ابزاری است که به مردم یاد میدهد چگونه بدونه دوربین ببینند!

Ansel Adams (انسل ادامز)

ژانر: عکاسی مناظر طبیعی

مکان و زمان: ایالات متحده از 1920 تا 1960

اثرات: انسل آدامز شاید مشهورترین عکاس تاریخ باشد که قابل توجه است زیرا او عمدتا از مناظر و صحنه های طبیعی عکس می گرفت. (به طور معمول ، عکاسان مشهور معمولاً به جای آن از مردم عکس می گیرند.) انسل آدامز به آغاز دوره رئالیسم در عکاسی از مناظر کمک کرد ، و او یک قهرمان اولیه جنبش های محیط زیست و حفاظت در ایالات متحده بود.

نقل قول: هیچ چیز از یک تصویر واضح از یک طرح نا مفهوم بدتر نیست...

آیا به یک دوربین فانتزی نیاز دارید ؟؟

شرکت اپل به اولین شرکت با ارزش تریلیون دلاری در 2018 به دلیل( عمدتا ) آیفون تبدیل شد.

بیشتر مردم امروزه بر این باورند که گوشی موبایلشان به اندازه کافی خوب است که دیگر نیازی به یک دوربین مجزا ندارند و میدونید چیه؟؟ اونا اشتباه نمی کنند اکثر مردم نیازی به دوربین مخصوص عکاسی ندارند.

برای نیاز بیشتر مردم دوربین گوشی بهتر از دوربین مخصوص عکاسی است استفاده از آنها سریعتر و آسان تر است ، نیازی به گفتن نیست که با شبکه های اجتماعی یکپارچه هستند. تهیه دوربین مخصوص عکاسی تنها در صورتی منطقی است که تلفن شما برای عکسهای مورد نظر شما به اندازه کافی مناسب نباشد (مانند عکاسی از محیط های ورزشی یا نور کم) یا اینکه به طور خاص به عنوان یک سرگرمی به عکاسی علاقه دارید.

نصیحتی که از یک عکاس که بنظر دیوانه وارانه است اما واقعی است این است که اگر شما هر دوربینی دارید مخصوصن اگر دوربین گوشی است شما ان چیزی که برای عکاسی نیاز دارید در اختیار دارید و اگر شما دوربین حرفه ای دارین مثل دوربین" دس اس ال ار" یا "بدون اینه" چه چیزی دیگه ای می توان گفت ؟؟ شما همه چیز را برای شروع کار در اختیار دارید تنها چیزی که مانده است این است که نحوه کار با انها را یاد بگیرید.

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی چیست؟

دوربین: اگر یک دوربین اختصاصی (به جای تلفن) خریداری کرده اید ، یکی از لنزهای قابل تعویض را انتخاب کنید تا بتوانید انواع مختلف عکاسی را با سهولت بیشتری امتحان کنید و آثار خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از نظرات منفی کاربران دلسرد نشوید.

لنز : برای عکاسی روزمره ، با یک لنز بزرگنمایی استاندارد مانند 24-70 میلی متر یا 18-55 میلی متر شروع کنید. برای عکاسی پرتره ، یک لنز پرایم (بزرگنمایی نمی کند) را در 35 ، 50 یا 85 میلی متر انتخاب کنید. برای ورزش ، با لنز تله بروید. برای عکاسی ماکرو ، یک لنز ماکرو اختصاصی تهیه کنید. و غیره لنزها بیش از هر وسیله دیگری اهمیت دارند زیرا در وهله اول تعیین می کنند چه عکس هایی را می توانید بگیرید.

تجهیزات نورپردازی: بدون شک یکی از نکات مثبتی که باعث بالا رفتن کیفیت عکاسی یا فیلمبرداری می شود تهیه لوازم نورپردازی استاندارد هست.

شما می توانید برای ارتقاء سطح کیفی کار خود از فلاش عکاسی استودیویی، کیت نور ثابت ، پنل LED و پروژکتور نورپردازی استفاده کنید.

تجهیزات آتلیه: اعم از پرده یا نگهدارنده عکاسی ، فون و پرده عکاسی، سه پایه دوربین ، پایه نور و...

نرم افزار پس از پردازش: به هر ترتیب، باید عکس های خود را ویرایش کنید. بد نیست که با نرم افزاری که از قبل در رایانه وجود دارد یا نرم افزاری که همراه دوربین شماست ، شروع کنید. اما در طولانی مدت یک برنامه مشخص قطعا کار را بهتر انجام می دهد ادوبی lightroom و photoshop را به صورت پکیجی با قیمت 10 دلار در ماه می فروشد یا شما می توانید برنامه دیگری از یک کمپانی دیگر خریداری کنید . شما کلی راه های مختلف برای انجام کار و یادگیری دارید.

بقیه موارد اختیاری است ، اما می تواند بسیار مفید باشد:

  • سه پایه : یک سه پایه بهترین دوست عکاس منظره. به مقاله جامع سه پایه ما مراجعه کنید
  • کیف: کیف شانه برای عکاسی در خیابان ، کیف رول برای عکاسی در استودیو ، یک کوله پشتی طبیعت گردی برای عکاسی از مناظر و غیره تهیه کنید.
  • کارتهای حافظه برای شروع چیزی را در محدوده 64-128 گیگابایت انتخاب کنید. اگر عکسهای زیادی می گیرید ، یک کارت سریع دریافت کنید (در MB / ثانیه اندازه گیری می شود) ، زیرا حافظه دوربین شما سریعتر پاک می شود.
  • برای شروع حداقل یک باتری اضافی تهیه کنید ، ترجیحاً دو عدد. باتری های خارج از برند معمولاً ارزان تر هستند ، اگرچه ممکن است دوام چندانی نداشته باشند و یا با دوربین های آینده سازگاری داشته باشند.
  • فیلتر پولاریزه : این مورد حساس مخصوصا برای عکاسی از منظره است . فیلتر های ارزان نخرید چون به کیفیت عکس های شما را کم می کند!
  • فلاش : فلاش چشمک زن ممکن است گران باشد و اگر می خواهید از فلاش خارج از دوربین خود استفاده کنید ، لازم است یک فرستنده و گیرنده جداگانه خریداری کنید. و برای ژانرهایی مانند عکاسی پرتره یا عکاسی ماکرو ضروری هستند.
  • مانیتور خوب کامپیوتر : در حالت ایده ال یک مانیتور IPS برای ویرایش عالی است . دستگاه کالیبراسیون رنگ نیز بسیار مفید است ، بنابراین می دانید که در حال ویرایش رنگ های "صحیح" هستید.
  • کیت تمیز کننده : کیت تمیز کردن در مورد یک پارچه میکروفیبر است تا قسمت جلوی لنز شما را تمیز نگه دارد. همچنین یک دمنده هوا تهیه کنید تا گرد و غبار از سنسور دوربین شما به راحتی پاک شود.
  • لوازم جانبی عکاسی بیشمار دیگری نیز وجود دارد ، از شاتر کنترلی تا لوازم GPS چاپگر و خیلی موارد دیگر . نگران این موارد در اوایل کارتان نباشید. زمانی که به انها نیاز داشته باشید خودتان متوجه می شوید.

سه تنظیم اساسی دوربین که باید بدانید:

دوربین شما ده ها دکمه و گزینه منو دارد اما چگونه همه این گزینه ها را استفاده می کنید؟ و چگونه این کار را به سرعت در زمینه انجام می دهید؟

این آسان نیست ، اما همچنین آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. در واقع ، بیشتر گزینه های منو مواردی هستند که شما فقط یک بار تنظیم می کنید ، سپس به ندرت یا هرگز دوباره لمس نمی کنید. فقط تعداد اندکی از تنظیمات باید مرتباً تغییر کنند ، و این همان چیزی است که بقیه این راهنمای اصول عکاسی پوشش می دهد.

سه تنظیم مهم سرعت شاتر، دیافراگم و ISO نامیده می شوند. هر سه آنها روشنایی عکس شما را کنترل می کنند ، اگرچه این کار را به روش های مختلف انجام می دهند. به عبارت دیگر ، هر یک "اثرات جانبی" خاص خود را برای یک تصویر به ارمغان می آورد. بنابراین ، اینکه دقیقاً بدانید چگونه می توان هر سه مورد را برای یک عکس مشخص متعادل کرد ، کمی هنر می خواهد .

سرعت شاتر : مدت زمانی که حسگر دوربین شما هنگام عکس گرفتن در معرض دنیای خارج قرار می گیرد.

دیافراگم : "مردمک" را در لنز شما نشان می دهد که می تواند باز و بسته شود تا مقدار مختلف نور وارد شود.

ISO: از نظر فنی کمی پیچیده تر در پشت صحنه ، اما شبیه حساسیت فیلم برای گرفتن عکس در شرایط نوری مختلف. همچنین مشابه روشن یا تیره شدن عکس در پردازش پس از پردازش است.

سوالات متداول عکاسی:

این راهنمای چند فصله جزئیات بیشتری در مورد گرفتن عکس های خوب را بیان می کند ، اما ممکن است دریابید که برخی از بزرگترین سوالات شما با سرعت بیشتری پاسخ داده می شود.

نقل قول آنسل آدامز را از اوایل به یاد دارید؟ "هیچ چیز بدتر از یک تصویر واضح از یک مفهوم فازی نیست." اگر ایده پشت یک عکس ضعیف باشد ، استفاده از تنظیمات مناسب دوربین باعث بهتر شدن آن نمی شود.

در عین حال ، تنظیمات دوربین هنوز مهم هستند. به نوعی ، هر انتخاب فنی واقعاً یک لباس هنری است. این تنظیمات ارزش یادگیری را دارد. وقتی از نحوه کار تنظیمات دوربین مطلع شوید ، درک شما از عکاسی ده برابر بهبود می یابد.

بنابراین در سر فصل های بعدی آموزش عکاسی و فیلمبرداری تصویر کالا مهمترین تنظیمات دوربین از جمله سرعت شاتر، دیافراگم و ISO را پوشش می دهد