نکات مهم عکاسی برای مبتدیان [اصول پایه عکاسی] قسمت چهاردهم

Saturday، ۱۲ Tir ۱۴۰۰

20 تا از نکات عکاسی برای مبتدیان :

هر زمانی که نکته ای مفید و کارامد در عکاسی به ذهن من می رسد همیشه انها را یادداشت می کنم. این نکات بسیار فرار هستند و بسیار زود از یاد می روند اما ان ها بسیار کاربردی هستند و من سعی می کنم تمام ان ها را به همه عکاسان گوش زد کنم .در این مقاله حداقل 20 تا از بهترین این نکات را فراهم کرده ام.این نکات عکاسی بسیار ساده و اسان است که همه چیز از اسان ترین تکنیک های عکاسی برای مبتدیان تا خلاقیت و ترکیب بندی را در خود جا داده است.اگر شما در حال یاد گیری عکاسی هستند این نکات به طور قطع برای این راه طولانی که در پیش دارید به شما کمک خواهند کرد.

من همچنین یک ویدو با لیست متفائتی از نکات درست کردم برای شما اگر که بیشتر اهل دیدن ویدو و یاد گرفتن تا خواندن مقاله و یادگیری هستید.در ویدو نکته های پیشرفته بیشتری نیز وجود دارد (عمدتا برخی از تکنیک های کمتر شناخته شده عکاسی که دوست دارم استفاده کنم) که انها با نکات در این در این مقاله بسیار فرق دارند. ویدو را با استفاده از لینک زیر می توانید ببینید.

  • کار کردن با ترکیب بندی :

برای گرفتن عکسی جذاب شما باید شما باید کاری جذاب انجام دهید به جای این کار ها سعی کنید در ترکیب بیندی عکس ها را به بهترین نحوه ممکن در بیاورید.

با داسنتن چگونگی ترکیب بندی عالی برای یک عکس شروع می کنیم. با بریدن لبه های تصویر خود قسمت های مهم سوژه تان را حذف نکنید. اندازه عرض عکس خود را حفظ کنید و سعی کنید با تنظیم ترکیب ، هرگونه حواس پرتی در عکس خود را از بین ببرید. ببینید آیا عکس شما حس تعادل و سادگی دارد. و اگر عکس در اولین تلاش خوب به نظر نمی رسد ، به تلاش کردن و عکسبرداری ادامه دهید تا اشکالات عکس اول تکرار و ایجاد نشوند.

همان دوربینی که الان دارید را استفاده کنید :

لنز های بی شمار متفاوت و لوازم جانبی مختلف برای دوربین ها در بازار و مارکت وجود دارد. ما زمانی زیادی را صرف بررسی ان ها کردیم و واقعا بعضی از انها از بقیه شان بهتر و با کیفیت تر هستند (یا ابزار کابردی تر برای کار مورد نظر شما). اما به محض آزمایش کافی از آنها ، نتیجه واقعی این است که تقریباً همه چیز امروزه عالی است. تفاوت ها تقریباً همیشه جزئی هستند ، خصوصاً با قیمت مشخص.

چیزی که بیشترین اهمیت را دارد توانایی و شناخت شما از تنظیمات دوربینتان است. تمرکز خود را بر روی توانایی خود و دوربینتان بزارید نه روی تجهیزات و لوازم جانبی دوربین.

  • یاد بگیرید کدام بخش از تنظیمات اهمیت بیشتری دارد :

بخش های زیادی در تنظیمات دوربین وجود دارد و زمان زیادی میبرد که شما تمام انها را یاد بگیرد و بر انها مسلط شوید مخ3صوصا زمانی که تازه شروع به کار کرده و مبتدی هستید.حتی عکاسان حرفه ای همیشه همه چیز را درست انجام نمی دهند.

اما اینکه چگونه دوربین خود را در بهترین حالت از تنظیمات قرار بدید و کدام بخش از تنظیمات از همه مهمتر است ارزش یادگیری دارد.

ابتدا شروع به یادگیری عکاسی با حالت های مختلف کنید.شما چیزی یاد نخواهید گرفت اگر دوربین برای شما تصمیم بگیرد که چه کاری انجام بدهید.ممکن است این کار در ابتدا کمی حوصله سر بر و خسته کننده باشد ولی خوشبختانه مقاله های دیافراگم سرعت شاتر و ISO به شما کمک زیادی برای شروع می کند.این سه بخش مهمترین بخش های تنظیمات هر دوربینی هستند.

جدا از دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO ، یاد بگیرید که چگونه با تمرین در حالت های مختلف فوکوس خودکار ، به درستی تمرکز کنید. احتمالاً فوکوس خودکار تکی (همچنین به عنوان AF یک شات شناخته می شود) را برای سوژه های ثابت و فوکوس خودکار مداوم (همچنین به عنوان AI Servo شناخته می شود) را برای سوژه های در حال حرکت استفاده کنید. از فوکوس دستی استفاده نکنید ، مگر اینکه آنقدر تاریک باشد که فوکوس خودکار کار نکند.

در اخر اگر می خواهید عکس را ویرایش کنید یا بدانید که بعد ها این عکس را ویرایش خواهید کرد با فرمت RAW عکس بگیرید

فرمت JPG کیفیت و وضوح خوبی دارد اما جای زیادی برای ویرایش ندارد.(اگر شما مطمئن نیستید که با چه فرمتی می خواهید عکس بگیرید با فرمت RAW+JPG عکس بگیرید و عکس با فرمت RAW را برای ویرایش نگه دارید).

  • تعداد جزئیات عکس خود را زیاد نکنید :

هنگامی که در حال انتخاب تنظیمات دوربین خود هستید ، بسیار مهم است که از قرار گرفتن در معرض نور زیاد در عکس جلوگیری کنید. دلیل؟ بازیابی جزئیات از قسمتهای سفید عکس به سادگی غیرممکن است. من شخصاً ترجیح می دهم آسمان در عکسهایم بافت و رنگ خوبی داشته باشد ، نه اینکه فقط یک لکه بزرگ و بی خاصیت باشد و شرط می بندم که شما هم این کار را انجام دهید.

ساده نگه داشتن جزئیات عکس کار بسیار ساده ای است.ولی در اینجا دیافراگم سرعت شاتر و ISO بسیار مهم هستند.این ها تنها تنظیمات دوربین هستند که بر روی روشنایی عکس تاثیر مستقیم دارند(با در نظر نگرفتن فلاش).حتی وضوح تصویر-که خود یکی از تنظیمات موثر و مهم است-فقط به دوربین شما در مورد عوض کردن یکی از این سه متغیر می گوید.

زمانی که شما عکاسی می کنید به صحفه دوربین نگاه کنید تا اگر اتفاق خاصی(روشنایی و وضوح بیش از حد) افتاد متوجه آن بشوید. در صورت وجود ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ISO خود را به مقدار پایه (معمولاً ISO 100) پایین بیاورید. اگر از قبل وجود دارد ، از سرعت شاتر سریعتر استفاده کنید. این امر به مسئله رسیدگی خواهد کرد. در مورد دیافراگم ، مطمئن شوید که روی مقدار دیوانه (f / 32 ، f / 45 و غیره) تنظیم نشده باشد و خوب باشید.

  • به نور دقت کنید :

احتمالا تنهاترین و مهم ترین قسمت عکاسی نور است.اگر شما از نور خوبی برای عکاسی استفاده کنید قدمی بزرگ برای گرفتن یک عکس خوب برداشته اید.ولی چه مدلی از نور هت به منزله نور خوب است؟؟؟ این قسمت فقط در مورد نور غروب خورشید نیست.

اکثر اوقات نور خوب یعنی تنظیم و ایجاد تعادل نور بین سوژه و پس زمینه حتی اگر شما از یک غروب خورشید بی نظیر عکاسی می کنید. عکستان با یک پس زمینه تار و تاریک کاملا خراب می شود.

راه حل این اتفاق بسیار ساده است فقط شما باید تمام تمرکزتان را روی نرمی و دقیق بودن نور بذارید.اگر نور سخت است ممکن باعث ایجاد سایه های شدید روی سوژه شما بشود چیزی که یک مشکل برای عکاسی پرتره است.اگر نور از یک منبع غیر صاف بتابد دنبال راه حلی برای تکان دادن منبع نور یا سوژه خود باشید یا تا زمانی که نور بهتر شود صبر کنید.

همچنین اگر شما بدون استفاده از هر گونه پایه عکاسی می کنید(عکاسی دستی) مطمئن شوید که نور مورد نیاز شما فراهم است.اگر اینگونه نیست از فلاش استفاده کنید یا به نقطه ای که روشن تر است بروید. ساده ترین راه برای گرفتن عکس های بی رنگ و لعاب ، عکسبرداری در محیط های بدون نور کافی است.

  • صبر کنید و وقت بذارید :

اگر دقت نکنید احتمال اینکه در عکاسی اشتباه کنید بسیار زیاد است.بهترین راه برای جلوگیری کردن از اشتباه این است که آرام جلو برید و هر چقدر که ممکن است زمان صرف کنید.مخصوصا زمانی که شما تازه شروع به کار کرده اید.

در ابتدا تنظیمات دوربینتان را دوبار چک کنید. اگر شما عکس پرتره را خارج از استدیودر روز افتابی می گیرید ولی شما از تنظیمات مورد نظر برای عکاسی از کهکشان راه شیری در شب استفاده می کنید همه چیز غلط است و باید زمان بگذارید تا ان ها را درست کنید پس همین کار را انجام بدهید.

سپس ، برای هر تصمیم مهم دیگری ، همان ذهنیت را حفظ کنید. آیا ترکیب شما تا حد ممکن خوب است؟ آیا در مکان مناسب فوکوس خودکار کرده اید؟ آیا برای بهبود شرایط نوری همه کارهای ممکن را انجام داده اید؟

و به افرادی که به شما می گویند از مرور کردن عکس ها در این زمینه خودداری کنید گوش ندهید. مطمئناً ، ایده خوبی است که وقتی اتفاقات شگفت انگیزی پیش روی شما رخ می دهد ، عکس ها را مرور کنید ، اما تقریباً همیشه بین عکس ها زمان خرابی خواهید داشت. مشکلات مربوط به یک تصویر را در قسمت زمینه کشف کنید.

  • حرکت کنید :

ایستادن در نقطه ای و عکاسی مداوم بسیار اسان است. توی تله نیافتید.در عوض هر چقدر که ممکن است حرکت کنید.بالای سر سوژه برید و قد دوربین را تغییر بدهید به جلو و عقب بروید و هر کاری که ممکن است انجام بدهید.

اگر شما دو جین عکس در یک ارتفاع در یک نقطه و بدون حرکت به نقطه ای دیگر بیاندازید حدس می زنید که چه می شود؟؟؟هیچ کدام از انها با دیگری فرقی نمی کنند اگر کل نمونه کارها از یک ارتفاع و بدون هیچ گونه آزمایشی گرفته شده باشد ، عکسهای بسیار خوبی را از دست می دهید.

حرکت در اطراف تنها راه تغییر اندازه ها و موقعیت های نسبی اشیا در عکس شما است. دوست ندارید سوژه شما خیلی بزرگ باشد و چشم انداز در پس زمینه خیلی کوچک باشد؟ عقب بایستید. آیا می خواهید سنگی را که به نظر حواس پرت کننده است را حذف کنید؟ حرکت کنید تا جایی که از ترکیب شما خارج شود ، یا خیلی کوچک باشد تا در مرکز توجهات نباشد.

  • بدانید که کجا از 3 پایه استفاده کنید :

سه پایه یکی از بزرگترین اختراعات در عکاسی است. همه آنها یکی از پیچیده ترین مشکلات موجود را از بین می برند - کمبود نور. با سه پایه می توانید در معرض نوردهی چند دقیقه ای قرار گرفته و جزئیات را آنقدر تاریک ثبت کنید که برای چشم انسان نامرئی شوند. حتی در یک صحنه روشن تر ، سه پایه ثبات ترکیب شما را بهبود می بخشد و به شما در گرفتن عکس های واضح تر کمک می کند.

بنابراین ، چه زمانی باید از سه پایه استفاده کنید؟ اگر سوژه شما ثابت است ، تقریباً همیشه. این بدان معناست که عکاسان منظره ، عکاسان معماری و عکاسان طبیعت بی جان اگر از سه پایه استفاده نکنند بهتر است بهانه خوبی داشته باشند.

عکسبرداری و عملکرد از رویداد کمی متفاوت است زیرا درست است که یک سه پایه می تواند سرعت شما را کم کند. در مورد عکاسی سفر نیز همین مسئله وجود دارد. به همان اندازه که ممکن است بخواهید یک سه پایه به همراه داشته باشید ، شاید ارزش این دردسر را نداشته باشد.

این عادلانه است ، اما بدانید که هر وقت سه پایه خود را در خانه بگذارید ، از دست می دهید. اگر به من پیشنهاد می دهید بین DSLR سطح ابتدایی و سه پایه در مقابل بهترین دوربین ترکیبی از لنزها بدون یک دوربین انتخاب کنید ، من هر بار کیت سه پایه را انتخاب می کنم.

  • بدانید که کجا از فلاش استفاده کنید :

فلاش ها فقط صرفا برای محیط های تیره و تاریک نیستند. اشتباه نکنید فلاش ها برای زمانی که شما نور اضافه نیاز داشته باشید مناسب هستند. یک فلاش خارجی تهیه کنید ، آن را در سقف کج کرده و از یک لنز نسبتاً بلند (50 میلی متر یا بیشتر) استفاده کنید. همه افرادی که می شناسید از کیفیت عکس های رویداد شما شگفت زده خواهند شد. این ساده ترین راه برای به دست آوردن نتایج خوب است بدون اینکه بدانید واقعاً چه کاری انجام می دهید.

اما چشمک زدن حتی در اواسط روز نیز در فضای باز مفید است. اگر تاکنون نام "پر کردن فلش" را شنیده اید ، به همین دلیل اهمیت آن بسیار زیاد است. فقط با استفاده از یک فلاش ملایم می توانید سایه های زشت روی موضوع خود را پر کنید - و بیشتر افرادی که به عکس نگاه می کنند حتی قادر به تشخیص آن نیستند.

احمقانه است ، اما من به مردم بگویم که فلاش خود دوربین آنها در یک روز روشن و آفتابی بیشتر از یک شب تاریک مفید است. این توصیه در اینجا هم درست صدق می کند.

  • لنز دوربینتان را تمیز کنید :

من خیلی از مردم را دور و اطراف خودم میبینم که لنز های دوربینشان کثیف است و آن را تمیز نمی کنند و این ساده ترین راه و راهی همیشگی برای گرفتن عکس هایی تار است.

البته که کمی گرد و خاک باعث تاری خاصی نمی شود و در عکس دیده نمی شود. درون هر لنز ذرات کوچکی از گرد و غبار وجود دارد ، که پاک کردن آنها بدون جدا کردن لنز غیرممکن است - و هیچ تأثیری در عکس ندارند.

در عوض ، من در مورد لنزهایی صحبت کردم که هرگز تمیز نشده اند ، با اثرات ناخالص و اثر انگشت که سال هاست دست نخورده اند و کثیف مانده اند. به خود لطف کنید و یک پارچه میکرو الیاف و محلول تمیز کننده لنز تهیه کنید. آنها را در سفرها همراه داشته و حداقل هفته ای یک بار از آنها استفاده کنید.

  • از لنزهای ارزون و بی کیفیت استفاده نکنید :

دومین راه آسان برای گرفتن عکسهایی صد در صد تار در همه مواقع استفاده از فیلتر ارزان در جلوی لنز است.

شخصاً ، وقتی تازه کار عکاسی را شروع کردم ، پدربزرگم یک فیلتر قدیمی و شفاف از دوربین فیلمش به من داد. کاملاً متناسب با لنزهای من است. من آنقدر تعجب کردم که آن را همیشه روی لنزهای خود نگه می داشتم و هرگز نگران نبودم که آیا شیشه مطابق با استانداردهای امروز است یا نه معلوم شد که اینطور نبوده است. گوشه و کنار همه عکسهای من مبهم بود و هر منطقه روشن و ملایم در عکس (مانند آسمان یا چراغ در شب) به یک شراره شریر تبدیل می شد. در اینجا عکسی است که من با این فیلتر گرفته ام و پس از آن محصول بریده شده است.

ولی وقتی یک برش کوچک ایجاد می کنید تاری به راحتی دیده می شود.

همان اشتباهی را که من کردم را مرتکب نشوید! بله ، این یک فیلتر قدیمی بود ، اما فیلترهای ارزان قیمت امروز دقیقاً همین کار را انجام می دهند. من شخصاً هرگز از فیلتر محافظ شفاف و روشن روی لنز خود استفاده نمی کنم ، مگر در محیط هایی که به عینک محافظتی نیز نیاز دارم.

حداقل های ویرایش عکس را یاد بگیرید:
ویرایش بعد از عکاسی در لیست اولویت های عکاسان خیلی بالا نیست ، اما احتمالاً باید باشد. گاهی اوقات ، با یک پردازش مناسب پس از پردازش ، یک عکس خوب می تواند به چیزی واقعاً استثنایی تبدیل شود.

هنگام پردازش پس از کار ، بیش از حد آسان است ، بنابراین مهمترین چیز این است که اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از ویرایش های شما دائمی نیستند (AKA "ویرایش مخرب"). یا برای حفظ پرونده های اصلی خود از دستور Save As استفاده کنید یا بهتر از آن ، ویرایش در نرم افزاری است که ویرایش های شما را در یک فایل جداگانه ذخیره می کند نه اینکه آنها را در تصویر پخته کنید.

پردازش پس از آن به شما کمک می کند خلق و خوی را هدایت کنید و چشم بیننده خود را در یک تصویر هدایت کنید. با گذشت زمان در این مورد بهتر و بهتر خواهید شد. توصیه برتر من؟ کارتان را با ظرافت به خصوصی انجام دهید تا مجبور نشوید که روی ان ویرایش های بیش از حد انجام بدهید.

  • از عکس های خود کپی بگیرید :

تقریبا تمام عکاسانی که من میشناسم حداقل یک بار تمام عکس هایی که برایشان مهم بوده را از دست داده اند اجازه ندهید این برای شما اتفاق بیافتد.مبتدیان باید از همه عکس هایی که می گیرند حداقل یک نمونه نگه دارند.عکس های شما نباید همگی فقط در یک حافظه جانبی نگه داری شوند چون ممکن است اتفاق خاصی برای حافظه جانبی شما بیافتد برای مثال ممکن است گم یا بشکند.

در حالت ایده آل ، حداقل سه نسخه از همه عکس های خود را در یک زمان مشخص خواهید داشت. این باید حداقل شامل دو نوع رسانه مختلف باشد ، مانند یک دیسک سخت داخلی و یک وسیله ذخیره سازی قابل جابجایی. و حداقل یکی از نسخه های پشتیبان باید خارج از سایت ذخیره شود. این به عنوان قانون 3-2-1 شناخته می شود. این بهترین راه برای جلوگیری از از دست دادن هر یک از عکسهای شما است.

شخصاً ، عکسهای من مهمترین دارایی من هستند و نمی خواهم آنها را از دست بدهم. از هارد دیسک من بصورت آنلاین در زمان واقعی پشتیبان تهیه می شود و چندین دیسک سخت خارجی نیز با پشتیبان گیری کامل دارم. این بیش از حد است ، اما این نکته است.

  • سازماندهی کنید :

چه یک فرد منظم و چه کثیف باشید ، بسیار مهم است که عکس های شما به راحتی پیدا شوند. این فقط سرعت بخشیدن به گردش کار شما نیست ؛ اگر به یاد ندارید که چگونه هارد دیسک خود را سازماندهی کرده اید ، ممکن است در نهایت پوشه ای را که حاوی تصاویر مهم است بدون حذف آن حذف کنید.

روش من به سادگی ایجاد یک پوشه جدید از تصاویر برای هر سال ، سپس تقسیم هر سال بر ماه ها (با برچسب "01 ژانویه" ، "02 فوریه" و غیره ، به ترتیب حروف الفبا). سپس در نرم افزار پس از پردازش ، عکس ها را به صورت جداگانه در مجموعه های مختلف مرتب و مرتب می کنم. به این ترتیب می توانم تصاویری را از مکانی مشخص یا در نظر گرفته شده برای یک پروژه خاص پیدا کنم.

  • چیزی جدید را امتحان کنید :

هرچه بیشتر با عکاسی تجربه کنید ، جالب تر می شود. قرار گرفتن در یک برنامه معمول و گرفتن عکسهای مشابه بارها و بارها آسان است ، و هیچ مشکلی وجود ندارد ، اما همچنین مهم است که هر از گاهی چیز جدیدی امتحان کنید.

به عکاسی ماکرو عکس بدهید ، یا برخی از تکنیک های جدید نورپردازی را امتحان کنید. به سبک متفاوتی پس از پردازش منشعب شوید. خود به خود باشید و به مکانی بروید که قبلاً هرگز از آن عکس نگرفته اید. روش های بسیاری وجود دارد که می توانید چیز جدیدی را در عکاسی امتحان کنید و اگر این کار را انجام دهید پشیمان نخواهید شد.

معمولاً چیزی را کشف خواهید کرد - یا یک تکنیک جدید یا یک اولویت شخصی - که می توانید برای گرفتن نتایج خوب به عکاسی منظم خود برگردانید.

با عکاسان دیگر تعامل کنید :

ملاقات با عکاسان دیگر یکی از بهترین راه ها برای ادامه یادگیری و پیشرفت ، چه برای الهام گرفتن و چه برای مشاوره است.

تعجب خواهید کرد که چقدر مردم از به اشتراک گذاشتن نکات و تکنیک های خود با سایر عکاسان لذت می برند. به ندرت با رازداری یا تحقیر روبرو خواهید شد. حتی آنسل آدامز بزرگ چندین کتاب در توضیح فنون عکاسی خود نوشت.

اگر شما از افرادی هستید که یادگیری خود هدایت شده در عکاسی را ترجیح می دهند ، این مورد هنوز هم صدق می کند. در انجمن های آنلاین سوال کنید ، به عکاسانی که کارهای شما را تحسین می کنید از طریق ایمیل ارسال کنید و در غیر این صورت منابعی را که برایتان ارزشمند است ذخیره کنید. مهم نیست ، یادگیری را متوقف نکنید. همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد.

اما این فقط یکی از بسیاری از روشهای ممکن است. برخی از عکاسان ترجیح می دهند عکس های خود را بر اساس سال سازماندهی کنند ، سپس هر سال را بر اساس رویدادهای خاص تقسیم کنند تا ماه ها. روش دقیق مهم نیست ؛ از آنچه راحت هستید استفاده کنید. اما مطمئن شوید که عادت های خوب را زود شروع می کنید ، در غیر این صورت با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

  • نقاط ضعف خود را اصلاح کنید :

اگر هنوز می خواهید سر خود را به دور شاتر ، دیافراگم و ISO بپیچید ، بازگشت به حالت خودکار به جای تمرین آنچه نمی فهمید ، وسوسه انگیز است. این یک اشتباه بزرگ است!

اگر می خواهید عکاسی پرتره را یاد بگیرید ، اما برای خوب جلوه دادن نور از فلاش مشکل دارید ، گرفتن همه عکسهای داخلی در کنار پنجره برای نور خوب می تواند وسوسه انگیز باشد. این هم یک اشتباه بزرگ است!

اگر می خواهید پس پردازش را بیاموزید ، اما نرم افزار شما گیج کننده است ، ممکن است وسوسه انگیز باشد که تمام تصاویر خود را در JPEG بگیرید تا چیز خوبی از دوربین خارج شود. اما - حدس زدید - این اشتباه بزرگ دیگری است!

  • به عکسهای قدیمی خود نگاه کنید :

من متوجه شده ام که بسیاری از عکاسان بعد از عکاسی بهترین عکس را انتخاب می کنند و به ندرت به بفیه عکس ها نگاه می کنند. اما دلایل زیادی وجود دارد که عکس های قدیمی و بلااستفاده شما از با ارزش ترین عکس ها در نمونه کارهای شما به حساب بیایند.

نکته اول ، آنها به شما کمک می کنند نقاط ضعف خود را برطرف کنید. فقط از خود بپرسید ، به طور متوسط ، چرا عکسهای بد شما بد هستند؟ شاید که به درستی فوکوس نمی کنید ، عکس بیش از حد تاریک یا روشن باشد ، به صورت نادرست ترکیب بندی کنید و ... همه اینها اطلاعات بسیار مفیدی هستند زیرا به شما کمک می کند تا دفعه بعد مشکل را حل کنید.

علاوه بر این ، ممکن است یک عکس قدیمی پیدا کنید که واقعاً عالی است - اما به نوعی اولین بار متوجه آن نشده اید. این اتفاق هر از گاهی برای من می افتد و حسی مثل پیدا کردن طلا دارد.

خوش بگذرونید

قرار است عکاسی سرگرم کننده باشد. حتی عکاسان حرفه ای نیز تقریباً بدون استثنا این حرفه را انتخاب کردند زیرا از عکاسی لذت می برند. نگذار آن جرقه از بین برود.

همانطور که قبلاً ذکر شد - و همچنین ادامه یادگیری مهارتهای جدید ، برخی از اینها به تلاش جدید برمی گردد. اما این مسئله همچنین در مورد جدی نگرفتن عکاسی یا گرفتار شدن در تجهیزات دوربین به هزینه خود عکاسی است.

می بینم بسیاری از افراد بصورت آنلاین در مورد انتخاب مارک دوربین یا بررسی خوب / بد / عقیده ای که از شخص دیگری در اینترنت می بینند ، بحث های داغی دارند. چه کسی اهمیت می دهد؟ همه اینها دقیقاً به همان چیزی کمک می کند که می خواهید از آن اجتناب کنید - ساختن عکس فقط یک دلخوری دیگر در زندگی شما ، نه یک منبع خوشبختی یا شادی.

درعوض ، به این فکر کنید که چرا دوست دارید عکس بگیرید. معنی دار است ؛ این راهی برای دیدن مناظر شگفت انگیز و دیدار با افراد درخشان و خلاق است. جای تعجب نیست ، بهترین عکاسانی که می شناسم همیشه کسانی هستند که بیشترین لذت را با آن می برند.

در اطراف نقاط ضعف خود کار نکنید. درستشون کن. بهترین راه برای بهبود عکس های خود ، تجزیه و تحلیل آنچه هنوز درک نکرده اید ، سپس زمان لازم را برای یادگیری آن صرف کنید. این بیشتر از همه در مورد عکاسان مبتدی ، که به طور طبیعی بیشترین چیز را برای یادگیری دارند ، اعمال می شود ، اما حتی متخصصان نیز به دنبال این توصیه ها هستند.

  • عکس بگیرید و تجربه کسب کنید :

تمرین ، تمرین ، تمرین. این نکته ای است که شما را در هر مهارتی ، نه فقط عکاسی ، پیش می برد.

دوربین ها پیچیده هستند. نرم افزار پس از پردازش نیز چنین است و (شاید به ویژه) جنبه خلاق عکاسی نیز همین باشد.

هرچه بیشتر آزمایش کنید و هرچه عکس بگیرید ، عکس های شما بهتر خواهد بود. این فقط به کیفیت مربوط نمی شود - بلکه به کمیت نیز مربوط می شود. خواهید فهمید که سفرهای بعدی و عکسبرداری های بعدی تقریباً همیشه برندگان بیشتری نسبت به تلاش های اولیه شما دارند.

به این معنی نیست که عکسهای اولیه شما همیشه بد هستند. جمله معروف هنری کارتیه برسون ، "10 هزار عکس اول شما بدترین عکس شماست" ، کمی بیش از حد است. اما باید اعتراف کنم که واقعیتی در آن وجود دارد. وقتی کار را شروع می کنید می توانید عکس های عالی بگیرید اما به شانس زیادی احتیاج دارد و با گرفتن عکس های بیشتر بهتر خواهید شد.

به طور خلاصه ، هرچه زمان بیشتری برای عکاسی اختصاص دهید ، گرفتن عکسهایی که در ذهن دارید آسان تر خواهد بود. این هدف نهایی در همه اینها است - ترجمه تصویر در ذهن شما و احساساتی که احساس می کنید ، به عکسی که باعث می شود افراد دیگر نیز همین چیز را تجربه کنند.