کاربرد فلاش [اصول پایه عکاسی] قسمت یازدهم

Tuesday، ۱ Tir ۱۴۰۰

چه زمانی از فلاش استفاده کنیم ؟

برخی از عکاسان با ایده استفاده از اصلاح کننده های فلاش یا نور مخالف هستند. بعضی اوقات به این دلیل که متناسب با سبک آنها نیست، گاهی به این دلیل است که در وهله اول احساس راحتی نمی کنند. در حالی که ما به عنوان عکاس اغلب احساس نور طبیعی و نرم را دوست داریم ، دانستن چگونگی استفاده از نور مصنوعی می تواند در محیط های کم نور ارزش فوق العاده ای داشته باشد. ناگفته نماند که چنین دانش و آمادگی برای غلبه بر وظایف چالش برانگیز در هر محیطی می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و ایجاد آرامش خاطر در هنگام کار در این زمینه شود. در این مقاله ، من می خواهم مواردی را که باید از فلش استفاده شود و اینکه چگونه می تواند به نفع ما باشد استفاده کنم. ما این مقاله را به عکاسی داخل و خارج تقسیم کردم تا یادگیری آن برای همه آسان شود. لطفا توجه داشته باشید که من در اینجا اصول عکاسی با فلش را مرور نمی کنم – در این مقاله فرض می کنم که شما رابطه فلاش را با ISO ، سرعت شاتر و دیافراگم درک کرده اید.

  • نورپردازی سالن های رقص کلیسا ها سالن های عروسی و سالن های اجتماعات شرکت ها:

برای کار کردن مثل حرفه ای ها حداقل باید یک برنامه اولیه روشنایی داشته باشید تا بتوانید روز را با سهولت ثبت کنید. DSLR های سطح بالا ممکن است به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند تا بتوانند در محیط های کم نور عکس بگیرند ، اما این یک بازی است. اگر سطح نور خیلی کم باشد ، به دلیل تاری حرکت / لرزش دوربین باید با تصاویر تار کنار بیایید ، یا باید سطح ISO را خیلی بالا ببرید ، که نویز را در تصویر افزایش می دهد ، رنگ ها را بهم می ریزد و دامنه دینامیکی را بسیار کاهش می دهد. به طور خلاصه ، شما گزینه های بسیار کمی برای پردازش پس از کار دارید برای جلوگیری از این مسئله و کاهش زمان پردازش و سایر دردسر ها، چرا به جای آن از فلش استفاده نمی کنید؟ می توانید با یک پیکربندی ساده ، فلاش نصب شده بر روی دوربین خود را شروع کنید ، یا می توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید و درچیدمان تجهیزات از فلاش استفاده کنید تا تصاویر دراماتیک تر و متعادل تر به نظر برسند.

سالن رقص عروسی ها کلیسا ها و سالن انتظارها بیشتر تمایل دارند نوری کمتر از نور ایده ال داشته باشند.در اینجا ایده این است که یک منبع نور اصلی که بسیار روشن تر و دلپذیر و بهتر نسبت به نور کم محیط است.در حالت عادی در کلیسا ها اجازه عکاسی با فلش را حین مراسم ها ندارید و شما باید قبل از برگزاری مراسم با مسئولان کلیسا در مورد استفاده از نور مصنوعی بحث کنید. اما مطمئناً می توانید از استروب ها و اصلاح کننده های نور در مکان های دیگر استفاده کنید.

یک تنظیم پیچیده تر ، انتقال منبع نور از دوربین شما است که معمولاً به آن "فلاش خارج از دوربین" می گویند. می توانید چند چراغ تنظیم کنید که منطقه را از چند طرف / زاویه روشن کند. تنظیم یک فلاش در پشت سوژه به عنوان نور حاشیه ای و یک فلاش انفجاری یا شلیک از طریق چتر می تواند تصاویر بسیار خوبی را در محیط های داخلی ایجاد کند. با سیستم های مدرن دوربین ، می توانید هر دو را مستقیماً از طریق دوربین خود با فرستنده های مادون قرمز یا رادیویی کنترل کنید.

  • عکاسی از جزئیات داخل:

اگر عکاس رویداد/اتفاقات هستید ، بخشی از کار شما این است که از جزئیات فروشندگانی که آن رویداد خاص را اتفاق افتاده اند ، عکس بگیرید. فروشندگان متفاوت خواهند بود و فقط به برنامه ریزان عروسی ، گل فروشی ها ، نانوایان و غیره محدود نمی شوند. به عنوان یک عکاس رویداد ، انتظار می رود که این جزئیات را به خوبی ثبت کنید. از نظر روشنایی جزئیات ، شما ممکن است بیش از آنچه برای روشنایی سالن های مجلسی نیاز دارید نیاز نداشته باشید ، اما کار با وسایل ثابت بسیار آسان تر است ، زیرا آنها جابجا نمی شوند و صحبت نمی کنند. اگر می خواهید در این شرایط از استفاده از فلاش خودداری کنید ، باید مطمئن شوید که حداقل در یک مکان نیمه روشن عکس می گیرید. آنچه در اینجا نیاز دارید یک سه پایه و یک دوربین برای سرعت شاتر کمتری است. این فرایند اطمینان حاصل می کند که دوربین نور کافی را برای تولید یک عکس واضح و متعادل جمع می کند. یک کاری که انجام نخواهد داد سرعت بخشیدن به روند کار است. اگر می خواهید زمان خود را به نصف برسانید و سریعتر از جزئیات عکسبرداری استفاده کنید ، تنها شرط دیگر شما این است که به درستی منطقه کار خود را روشن کنید. برای این منظور ، ممکن است یک فلاش در بالای دوربین شما که از کارت سفید می گیرد ، کافی باشد. اما می توانید با یک نور عقب ایستاده کمی پیچیده تر عمل کرده و برای داشتن ظاهری متعادل / حرفه ای نور کنار را پر کنید.

  • FILL FLASH - زمانی که سوژه شما کم نور است:

خیلی از عکاسان بیرون بخاطر فلش اذیت نمی شوند. اگر بگویم من جز انها نیستم دروغ گفتم.من عاشق نور طبیعی هستم و هیچ چیز ازایجاد پس زمینه ای با سایه های خوب اسان تر نیست. نیازی به ذکر نیست که اگر اواخر بعد از ظهر ، هنگامی که نور به همان اندازه زیبا است ، عکس می گیرید. اما با پیشرفت روز ، دوربین شما تلاش می کند تا با نور موجود همگام شود. برای شروع کار باید به فکر استفاده از نور جایگزین باشید. یادگیری نحوه تنظیم چراغ در شرایطی از این دست بسیار مهم است. همانطور که ممکن است اشعه خورشید هنگام عکاسی از سوژه ها مشکلی ایجاد کند ، نبود خورشید و در نتیجه نور مناسب محیط نیز به همان اندازه دردناک خواهد بود. دقیقاً مانند عکاسی در محیط داخلی ، ممکن است لازم باشد سوژه های خود را با منبع نور مصنوعی در معرض دید قرار دهید.

برای عکس بالا به طور مثال من ازتک شاخه نوری در سمت چپ سوژه ها مورد نظرم استفاده کردم عکاسی با چتر متوسط و حداکثر توان.بدون فلش کل اسمان داخل تصویر حالتی عجیب و غریب مانند ترکیدن داشت و این پس زمینه مد نظر من نبود.

  • FILL FALSH - هنگام عکاسی با نور پس زمینه:

عکاسی با نور پس زمینه یک تفکیک فوق العاده عالی ایجاد کرده و بیشتر به عکس عمق می دهد.ولی شما باید بدانید که اگر سوژه در پس زمینه ای با نور بسیار زیاد باشد(مثل خورشید در پس زمینه) سمت مخالف سوژه جایی که شما ایستاده ای ممکن است کم نور و تاریک باشد. زمانی که شما یک رفلکتور ( و احتمالا یک دستیار برای نگه داشتن ان) میاورید که به شما در ایجاد تعادل وضوح در تصویر از رو به رو کمک کند فلاش زیاد (FILL FALSH) هم می تواند مجعزه کند. یک دیفیوزر تکی که در محل دور تر از دوربین قرار گرفته است می تواند کمک کند. من معمولا از یک چتر با اندازه متوسط و یا یک سافت باکس بر روی پایه برای انجام این ترفند استفاده می کنم.

  • روز افتابی مقابله با خورشیدی قدرتمند از نقاط داغ و سایه های شدید:

یکی دیگر از مشکلات عکاسان در روز های افتابی و معمولا در ساعات بعد از ظهر زمانی است که خورشید دقیقا بالا سر و وسط اسمان است. زمانی که یک اتفاق فوق العاده زیبا می تواند با نور سخت ساخته شود عکس های پورتره ممکن است در این شرایط زیاد دلچسب نباشد. خیلی شبیه به عکاسی پس زمینه باز هم من به شما یک چتر معمولی یا یک سافت باکس را توصیه می کنم. قرار دادن فلش به شما برای دوری از سایه های زشتی که روی صورت سوژه شما ایجاد می شود کمک خواهد کرد(تا کنون چشم راکون را دیده اید) سوژه ها را به زیبا ترین حالت در معرض دید قرار دهید.

  • اجتناب کردن از افتادن رنگ محیط روی پوست سوژه شما:

زمانی که در حال انجام یکی ازسری های FAQ روی صفحه طرفداران فیسبوکتان هستید ما این سوال را از یکی دنبال کنندگانمان دریافت کردیم: "آیا هنگام عکاسی که با فضای سبز احاطه شده است ، آیا روش خوبی برای جلوگیری از انعکاس سبز در رنگ پوست SOOC وجود دارد؟ این دیوانه کننده من است که مجبورم رنگ زرد / سبز را از رنگ پوست درست و صحیح بکشم!

زمانی که با رفلکتور طبیعی کار می کنید شما همیشه دچار مشکل می شوید جایی که صورت سوژه شما رنگ بازتابنده را به خود جذب می کند. من هنگام عکسبرداری با این مشکلات روبرو می شوم و مطمئناً ممکن است در هنگام ویرایش تصویر مشکلات زیادی بوجود آید. اگرچه هیچ چاره ای در دوربین وجود ندارد ، اما می توانید با استفاده از یک رفلکتور در کنار سوژه خود این اثر را کاهش دهید. برای روشن کردن سوژه خود می توانید از تعدیل کننده های نور (چتر ، سافت باکس یا اصلاح کننده دیگر) استفاده کنید که کم و بیش سوژه را از بقیه زمینه جدا کرده و بازتاب های رنگ را کاهش می دهد. به نظر من استفاده از فلاش در چنین شرایطی اغلب از رفلکتور راحت تر است، مخصوصاً وقتی می خواهم سوژه هایم را از زوایای مختلف نورپردازی کنم.

اضافه کردن رنگ های مختلف به عکس با طلق رنگی:

صرف نظر از اینکه روز چقدر شلوغ است ، برای خودتان جایی بگذارید تا در هر رویدادی که عکاسی می کنید کمی خلاق باشید. من توصیه می کنم با شروع کار کمی بیشتر در درک وسایل خود ، کار را خیلی ساده شروع کرده و به تدریج پیشرفت کنید. اگر از عروسی عکاسی می کنید ، احتمالاً یک روز طولانی را با هر آنچه سر راه شما قرار دارد کار می کنید. از آنجا که ما نمی توانیم اتفاقاتی را که ممکن است در شرایط آب و هوایی ، اقامتگاهها و سایر موارد غیر برنامه ریزی رخ دهد پیش بینی کنیم ، ممکن است علاقه ای به آزمایش چیز جدید نداشته باشید. اما از شما می خواهم که کمی بیشتر به خود اعتبار دهید و مرزهای خود را بردارید. وقتی من و نسیم از عروسی ها عکاسی می کنیم ، به خود قول می دهیم که با هر عروسی کاری کمی متفاوت انجام دهیم. این یک چیز جدی نیست ، بلکه چیزی کمی متفاوت از هر عروسی دیگر است. هدف ما معمولاً یک نگاه خاص است. یک ایده بسیار راحت تر می تواند در یک روز پر تلاطم عروسی قرار گیرد و به راحتی قابل انجام است. با اجرای چنین پروژه های کوچکی در طول زمان بحران ، می دانید که باید در صورت تقاضای خلاقیت ، به چه چیزی قادر باشید.

نتیجه گیری: فلاش به شما کمک می کند که از روش ها متفاوت برا عکاسی استفاده کنید در حالی که بعضی مواقع شما چاره ای دیگر به جز استفاده از فلاش ندارید پیشنهاد میشود، برای خلاقیت بیشتر مکان ها مختلف بروید. صرف نظر از نوع عکاسی که انجام میدهید فقط یک مهارت است تا شما را با چال و انگیزه برای انجام کاری متفاوت رو به رو کند.